Användarvillkor
GENERELLT
Dessa allmänna villkor gäller mellan dig som konsument och YouZee AB (benämnt som ”vi” och ”oss”) när du lägger beställningar och gör köp från YouZee Clip-In (här kallat ”Produkter”) via youzee.se Genom att beställa Produkterna samtycker du till följande allmänna villkor.
LEVERANSVILLKOR
Den normala leveranstiden inom Sverige är 2-4 dagar. Leveranser utanför Sverige kräver cirka ytterligare 4-5 dagar. För styrkor som inte finns i lager krävs cirka 4-5 extra dagar. Om du begär leverans till länder som inte är tillgängliga i kassan, vänligen kontakta order@youzee.se så gör vi vårt bästa för att möta dina behov. Vi skickar beställningar med direkt till din dörr på den adress du har angivit. Vid förseningar i leveranser som beror på omständigheter utanför vår kontroll (exempelvis, men inte begränsat till, felaktig information om våra lager på vår webbplats eller händelser utanför vår kontroll) skickar vi ett meddelande med den nya beräknade leveranstiden. Vi tar inget ansvar för eventuella förluster du kan drabbas av på grund av leveransförseningar. Vi förbehåller oss rätten att begränsa försäljningen av Produkterna till både personer och geografiska områden och/eller jurisdiktioner. Vi förbehåller oss rätten att vägra hela eller delar av en beställning om vi anser att beställningen har gjorts för detaljhandelsändamål. Om vi vägrar eller ändrar en beställning kommer vi att meddela dig om detta.
KLAGOMÅL
Om du har ett klagomål, kontakta oss via e-post på order@youzee.se och beskriv problemet. Skicka inte tillbaka några produkter innan vi har upprättat kontakt. Vi återkommer till dig med en rekommenderad lösning. Eftersom produkten är specialtillverkad finns ingen generell ångerrätt eller köp på godkännande om inte ett fel föreligger. Observera: Vi tar inget ansvar för felaktiga recept eller felaktigt genomförda beställningar. Vi tar inget ansvar för eventuella komplikationer som uppstår till följd av avvikelser från ett recept och/eller en felaktigt genomförd beställning. Om du inte tidigare har använt ett synhjälpmedel eller om det har gått lång tid sedan din senaste synundersökning, måste du genomföra en synundersökning hos en legitimerad optiker. Du har alltid rätt att få en kopia av receptet enligt patientdatalagen. Genom att genomföra köpet bekräftar du att du har läst, godkänt och samtyckt till ett recept och information från en legitimerad optiker. Om du är osäker på hur du ska slutföra beställningen, vänligen kontakta oss så kan vi hjälpa dig.Returadress: YouZee, Box 308, 931 23 Skellefteå, Sverige
Returfrakten betalas av kunden. Eventuella importavgifter eller skatter återbetalas ej.
PRISER, SKATTER OCH BETALNINGSALTERNATIV
Alla priser anges inklusive mervärdesskatt. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser när som helst. Köpare i länder utanför EU ansvarar för att deklarera och betala eventuella tullavgifter och mervärdesskatt. Beställningar från länder utanför EU: Vi erbjuder momsfria köp på beställningar från länder utanför EU. Observera att lokala avgifter (tullavgifter, försäljningsskatt etc.) kan tillkomma beroende på din region och lokala tullbestämmelser. Dessa avgifter är på egen bekostnad. YouZee kan inte, och har inget ansvar för sådana skatter, avgifter, tullar etc.
BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER
Eftersom behandlingen av personuppgifter är så viktig, kan du läsa allt om det i vår integritetspolicy.
SMS-NOTIFIERINGAR
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kommer att användas för SMS-notifieringar angående leveranser och andra meddelanden som rör din beställning.
TVISTER
Vid tvist måste ett försök först göras för att hitta en lösning med vår kundtjänst. Vi följer rekommendationerna från Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens tvistlösningsverktyg online på: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
ANSVARSFRISKRIVNING
Observera att Produkten inte är en säkerhetsanordning utan endast ett synhjälpmedel. Produkten ska endast användas tillsammans med Goggles som är anpassade och godkända för den aktivitet du utför. Vi tar inget ansvar för personskador eller ekonomiska förluster vid olyckor som inträffar när du använder Produkten. Vi uppmanar dig att iaktta försiktighet vid användning av Produkten för att minska risken för olyckor. Vidare uppmuntrar vi dig att använda Produkten hemma innan du använder den utanför hemmet för att vänja dig vid Produkten. En viss inkörningsperiod kan vara nödvändig både om du har använt glasögon eller kontaktlinser tidigare eller om du inte har använt synhjälpmedel tidigare. Använd inte Produkten om du inte känner dig helt bekväm med att använda den.
ÖVRIGT
Vi förbehåller oss rätten att upphöra med tillverkning och försäljning av Produkterna. Det kan finnas skrivfel och/eller andra felaktigheter rörande beskrivningen av Produkterna och/eller leveransvillkoren på vår webbplats. Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella fel, uppdatera leveransinformation och/eller ändra/annullera beställningar som en följd av eventuella fel utan föregående meddelande.FRÅGOR?Om du har några frågor om våra allmänna villkor är du välkommen att kontakta oss på order@youzee.se